Ulkoistamisen ihanuus
Mikä on suurin ero työntekijän palkkaamisen ja ostopalvelun välillä? Miten yritys hyötyy siitä, että ostaakin assistentin, markkinoinnin ammattilaisen tai vaikkapa IT-alan asiantuntijan tilapäiseen tarpeeseen eikä palkkaa työntekijää?
Työntekijät ovat varmasti asiantuntijoina yhtä päteviä kuin ulkoistetut assistentit. Suurin ero on asenteessa, jolla palvellaan. Työntekijä on työsuhteessa työnantajaan. Tilanne on silloin erilainen. Työntekijä vaatii työnantajaltaan asioita: palkkaa, etuja, lomia, ymmärrystä, arvostusta. Ulkoistettu asiantuntija ei vaadi muuta kuin aikatauluja, toimeksiantoja. Ostopalvelua tarjoava antaa, palveluasenteella.
Ulkoistetun assistentin hyödyt:
riskitön
vaatimaton
halu näyttää ja pärjätä, joka päivä, koska elanto on riippuvainen siitä kuinka tyytyväisiä asiakkaat ovat
halu antaa joka päivä parempaa palvelua
joustavuus, tekee töitä silloin kun tarvitaan lisäkäsiä
kiitollisuus, asiakassuhteessa oleva assistentti haluaa osoittaa kiitollisuutta asiakkuudesta ja osoittaa sen tekemällä työnsä huipusti mutta lisäksi muistaa asiakkaitaan jatkuvasti esimerkiksi lahjoilla. Kuinka usein työntekijät antavat lahjoja työnantajalle siksi, että ovat kiitollisia työsuhteestaan? Toivon, että niinkin tapahtuu.
ei lomarahoja tai muita sivukuluja
jatkuva kehittymisen halu
viestittää ja raportoi mitä on tehty, sillä työn tulokset ovat ne joista asiakkaat maksavat
määräaikainen, sopimuksen voi irtisanoa milloin vain ilman työnantajan velvollisuuksia
Tässä vain muutama esimerkki. Työntekijöissä on myös varmasti ihan samanlaisella palveluasenteella varustettuja tyyppejä, niistä kannattaakin pitää kiinni! Jos on tarve osa-aikaiselle tai määräaikaiselle assarille, niin meiltä tämäntyyppisiä löytyy!